Nadszedł czas podsumowania udziału w Ogólnopolskim projekcie „Zabawa ze sztuką”.
W ciągu całego roku udało nam się przeprowadzić różne zadania, które cieszyły się wielkim zainteresowaniem i zaangażowaniem naszych przedszkolaków. Dzieciaki poznały przeróżne techniki plastyczne, zapoznały się z twórczością wielu artystów mogąc poczuć się jak prawdziwy malarz. W swoich pracach mogły wyrazić swoje emocje, swoją twórczość jak i swoje zdolności.
Całą zabawę zaczęliśmy od zrealizowania zadania nr 1. „Festiwal twórczości” czyli od niewielkiej kropki wszystko się zaczyna. Obchody Międzynarodowego Dnia Kropki. To był bardzo kolorowy i radosny dzień.
Kolejnym krokiem było polecenie nr 2. „Kolorowe kredki” – przez cały rok udało nam się z pomocą rodziców uzbierać całkiem niezłą sumę kolorowych kredek.
Innym zadaniem było wykonanie punktu nr 5 „Drzewo życia” – z okazji Dnia Drzewa zorganizowałyśmy zajęcia w plenerze zainspirowane obrazem Gustava Klimta oraz odtworzyłyśmy słynny obraz za pomocą materiału przyrodniczego.
Ogromnym zainteresowaniem cieszyło się również wykonanie zadania
nr 6 „Matematyka w obrazach” – ćwiczyliśmy spostrzegawczość, odkrywałyśmy ukryte cyfry na obrazie Jasper Johns oraz tworzyliśmy własne dzieła.
Dzieci lubią eksperymenty więc wykonanie zadania nr 7 „Obrazy malowane na mleku” zainspirowane twórczością Wojciecha Fang również cieszyły oko najmłodszych.
Wszystkie grupy wykonały też zadanie nr 8 „Sztuka ekspresyjna”- ruch i zabawa kształtem i formą połączona ze stymulacją wielozmysłową.
Kolejnym krokiem było wykonanie zadania nr 9 „Żywy obraz” – Dzieci odtworzyły wybrane dzieło za pomocą ruchu, gestu, rekwizytów.
W marcu dzieci mogły zaprezentować wykonanie zadania nr 12„Obrazy malowane nożyczkami” – Tego dnia poznaliśmy twórczość Henriego Matisse, oraz przy użyciu nożyczek i kolorowego papieru stworzyły własne prace.
Również zabawa masą solną cieszyła się uznaniem, co pozwoliło nam zrealizować zadanie nr23. „W roli rzeźbiarza” – Dzieci wykonały przepiękne jeżyki które stroiły jesienny kącik przyrody.
„Taplanie” się w farbie pozwoliło na zrealizowanie zadania nr 13 czyli – Nastrój wyrażony kolorem” – dzieci stworzyły własne dzieło sztuki używając kolorów które odzwierciedlało jego nastrój.
rbt rbt
Starszaki natomiast dodatkowo zrealizowały punkt 14. „Koło życia” – mandala. Tego dnia stworzyły wzory na bazie koła z użyciem zabawek i materiału plastycznego
oraz zadanie nr 15. „Zaprasowany obraz” – tworzyły obrazy przy pomocy koralików typu Pyssla.
You must be logged in to post a comment.